Nebojte se změnit své
povinné ručení.

S ePojisteni.cz určitě ušetříte.

ePojisteni.cz

Podporuje mojeID

Fiat 124 | Info o automobilu

NEUVEDENÉ NÁHRADNÍ DÍLY V TOMTO ESHOPU VÁM VELMI RÁDI ZAŠLEME EMAILEM. E-SHOP SE NEUSTÁLE DOPLŇUJE A AKTUALIZUJE.

 

V Itálii v březnu roku 1966 se začal vyrábět nový vůz – Fiat 124, který naradil dosluhující typy 1300/150. Tento typ vozu zahájil novou éru. Jde o kompletně nový typ automobilu s motorem vpředu, náhonem na zadní kola. O pohon se staral čtyřválec o objemu 1197ccm (60hp).

V říjnu 1968 byl v Turíně představen Fiat 124 Special. Na první pohled viditelnou změnou byly čtři světlomety (oproti původním dvěma). Další změna se odehrála pod kapotou, kde se objevil motor 1438ccm se 70hp. Nevýznamné bylo též nové zavěšení zadní nápravy.

Další úprava vzhledu sedanu se odehrála v roce 1970, kdy byl také představen 124 Special T disponující novým motorem ze 1438ccm (80hp) Spideru. Byla též provedena celá řada menších změn.

Poslední verze se objevily v roce 1972. Modernizace se dotkla všech typů (Sedan, Familiare, Special, Special T). Oba základní motory dostaly do vínku dalších 5hp a Special T byl osazen novým agregátem 1592ccm (95hp) a v nabídce se objevila pětirychlostní převodovka.

Verze 124 SportSpider byla představena v Turíně v roce 1966. Jeho karoserii na zkráceném podvozku sedanu navrhl Pininfarina. Konečnou montáž zajišťoval Fiat. První série AS byly osazeny motorem 1438ccm (90hp), standardem byla pětistupňová převodovka. Koncem roku 1968 bylo stejně jako u 124ST použito nového zavěšení zadní nápravy.

Druhá série - BS byla představena v roce 1969. Standardem se stal model s motorem 1438cm s mnoha vylepšeními jako např. novým osvětlením a přepracovanými brzdami. Brzy poté byl představen motor 1608ccm (110hp) pocházející ze 125, osazený dvojitým karburátorem Weber.

Fiat 124 Spider

 

Fiat 124 Spider V roce 1972 přišla na trh třetí generace - CS. Byla osazována pohonnými jednotkami 1592ccm (108hp), resp. 1756ccm (118hp). Přestože došlo oproti agregátům B-serie k mírnému nárůstu výkonu, nebyly nové jednotky příliš oblíbené kvůli montáži pouze jednoho karburátoru. CS byla poslední verzí, která se prodávala v Evropě.

 

V případě Coupé byla karoserie navržena přímo Fiatem. Kupé mělo stejný motor jako spider (1438ccm/90hp), ale bylo postaveno na podvozku sedanu. V roce 1968 prošlo stejně jako spider a Special T modernizací zadní nápravy.

První změny přišly na Turin motorshow v roce 1969, kdy byla přepracována přední část vozu. Dvě světla umístěná v předních blatnících byla nahrazena v celé šíři přední části mřížkou doplněnou o čtyři menší světla. Mírnou úpravou prošla i záď vozu. Nový motor 1608ccm (110 bhp) se stal součástí nabídky vedle standardního 1438ccm (90hp). Změna se dotkla i brzd, chladícího systému a měkčího, tím i méně sportovního, odpružení.

Fiat 124 Coupé

Třetí série byla přestavena v roce 1972. Opět byla přepracována přední mřížka. Změnám neušla spousta dalších detailů jako např. zadní svítilny. Staré motory byly nahrazeny novými jednotkami DOHC 1592ccm (104hp) a 1756ccm (114hp). Obě pocházely z Fiatu 132 a napřání mohli být doplněny pětistupňovou převodovkou.

VYROBENÉ MODELY

  • Fiat 124
  • Fiat 124 Special
  • Fiat 124 Special T
  • Fiat 124 Familiare
  • Fiat 124 Sport Spider
  • Fiat 124 Coupé

NjRjNWZm