Nebojte se změnit své
povinné ručení.

S ePojisteni.cz určitě ušetříte.

ePojisteni.cz

Podporuje mojeID

Fiat 126 - 126 P - 126 BIS | Info o automobilu

Fiat 126

Malý Fiat 126 byl poprvé spatřen na podzimním autosalónu v Turíně v roce 1972. Fiat 126 vycházel koncepčně z dosud nejúspěšnějšího typu 500.

Motor 126 je vzduchem chlazený dvouválec, jehož zdvihový objem byl zvýšen na 600 ccm a později dokonce i na 652 ccm! Převodovka dostala synchronizaci 2., 3. a 4. stupně. Velká pozornost byla věnována aktivní bezpečnosti. Vůz dostal mimo jiné dvoukruhové brzdy a efektní disky kol se sériově montovanými radiálními pneumatikami 135 SR-12.

Zcela nově je řešena relativně prostorná dvoudveřová karoserie, která při celkové délce cca 3 m, poskytuje dostatek místa čtyřem dospělým osobám. Dveře jsou vyztužené i proti bočním nárazům, mají bezpečnostní zapuštěné zámky a kliky. Benzinová nádrž je na 21 litrů a přestěhovala se pod zadní sedadlo, čímž se získal pod předním víkem cenný zavazadlový prostor o objemu 100l. Je zde účelné řešení interiéru a vybavení vozu.

V typové řadě se zařadil mezi úspěšnou "stosedmadvacítku".

První vozy F 126p 600 z roku 1973 měly dvouválcový čtyřdobý vzduchem chlazený motor o obsahu 594 ccm, bubnové brzdy o průměru 170,1 mm a dynamo. V dalších letech byla prováděna modifikace v konstrukci vozu, např. u bubnových brzd byl zvětšen průměr na 185,53 mm, dynamo bylo nahrazeno alternátorem a u nového modelu F 126p 650 se objevil nový motor o obsahu 652 ccm. V Polsku se také objevily různé verze odvozené z modelu 650, např. S nebo K.

 

V letech 1987-1991 byl výráběn model F126 BIS se čtyřválcovým vodouchlazeným motorem o objemu 703ccm, který se ořesunul pod podlahu, takže vůz získal další zavazadlový prostor.

Fiat 126p BIS

Steyer Fiat 126 Puch
Fiat 126p Cabrio
Fiat 126p Combi

Fiat 126p Cabrio

Model 126 sjížděl krátce i z linky v rakouské továrně Steyer s motorem Steyer Puch. Zajímavé jsou i verze 126p Cabrio s otevřenou střechou, nebo prototyp 126p Combi.