- E-SHOP

Nebojte se změnit své
povinné
ručení.
S ePojisteni.cz ušetříte.
- Úvod
- Fiat
- 126 - 126 P - 126 BIS
- Info o automobilu
Fiat 126 - 126 P - 126 BIS | Info o automobilu
Malý Fiat 126 byl poprvé spatřen na podzimním autosalónu v Turíně v roce 1972. Fiat 126 vycházel koncepčně z dosud nejúspěšnějšího typu 500.
Motor 126 je vzduchem chlazený dvouválec, jehož zdvihový objem byl zvýšen na 600 ccm a později dokonce i na 652 ccm! Převodovka dostala synchronizaci 2., 3. a 4. stupně. Velká pozornost byla věnována aktivní bezpečnosti. Vůz dostal mimo jiné dvoukruhové brzdy a efektní disky kol se sériově montovanými radiálními pneumatikami 135 SR-12.
Zcela nově je řešena relativně prostorná dvoudveřová karoserie, která při celkové délce cca 3 m, poskytuje dostatek místa čtyřem dospělým osobám. Dveře jsou vyztužené i proti bočním nárazům, mají bezpečnostní zapuštěné zámky a kliky. Benzinová nádrž je na 21 litrů a přestěhovala se pod zadní sedadlo, čímž se získal pod předním víkem cenný zavazadlový prostor o objemu 100l. Je zde účelné řešení interiéru a vybavení vozu.
V typové řadě se zařadil mezi úspěšnou "stosedmadvacítku".
První vozy F 126p 600 z roku 1973 měly dvouválcový čtyřdobý vzduchem chlazený motor o obsahu 594 ccm, bubnové brzdy o průměru 170,1 mm a dynamo. V dalších letech byla prováděna modifikace v konstrukci vozu, např. u bubnových brzd byl zvětšen průměr na 185,53 mm, dynamo bylo nahrazeno alternátorem a u nového modelu F 126p 650 se objevil nový motor o obsahu 652 ccm. V Polsku se také objevily různé verze odvozené z modelu 650, např. S nebo K.
V letech 1987-1991 byl výráběn model F126 BIS se čtyřválcovým vodouchlazeným motorem o objemu 703ccm, který se ořesunul pod podlahu, takže vůz získal další zavazadlový prostor.
Steyer Fiat 126 Puch
Fiat 126p Cabrio
Fiat 126p Combi
Model 126 sjížděl krátce i z linky v rakouské továrně Steyer s motorem Steyer Puch. Zajímavé jsou i verze 126p Cabrio s otevřenou střechou, nebo prototyp 126p Combi.